VÆRN OM SYNET som oplæsnings-pdf

Billede af en person som læser nyheder på sin smartphone

I mange år har medlemmer af Øjenforeningen kunnet få medlemsbladet VÆRN OM SYNET tilsendt på en cd indtalt af Nota (Nationalbibliotektet for mennesker med læsevanskeligheder. Hos Nota gør de en dyd ud af at lade mennesker og ikke maskiner indtale teksterne). Nu er det også muligt at få medlemsbladet tilsendt som oplæsnings-pdf, der er optimeret til at blive læst op via den indbyggede oplæsningsfunktion, der findes på en smartphone.

Sådan fungerer det

Når det nye medlemsblad udkommer, får du tilsendt en e-mail med oplæsnings-pdf’er af artiklerne i bladet. Oplæsnings-pdf’erne er designet med hvid baggrund og sort tekst, der står i én spalte. De kan gemmes på din telefon, så du altid kan få dem læst op, selvom din telefon ikke er på et netværk eller wi-fi. Husk, at din smartphones indbyggede oplæsningsfunktion skal være slået til. E-mailen indeholder også links til Øjenforeningens hjemmeside, hvor du kan få læst artiklerne op, downloade Notas lydfiler og downloade pdf’er af artiklerne i samme layout som i bladet.

Vil du modtage?

Hvis du fremover vil have VÆRN OM SYNET tilsendt som oplæsnings-pdf, skal du skrive til kontakt@ojenforeningen.dk eller ringe på 33 69 11 00 på hverdage mellem klokken 10 og 14. Opgiv dit fulde navn, medlemsnummer og den e-mail, som du fremover gerne vil modtage oplæsnings-pdf’erne på.