STØT OS

Med en gave til Øjenforeningen er du med til at gøre en forskel for danskernes syn.

Vi mener, at forskning er grundlaget for bedre behandlinger og færre blinde. Derfor er forskningsstøtten en grundpille i vores arbejde, hvor vi siden 1982 har indsamlet og doneret over 130 millioner kroner til dansk øjenforskning.

Med din støtte bidrager vi sammen til bedre behandlinger og færre blinde, så flere kan se hele livet.

Husk at vælge om du vil støtte én gang eller hver måned.

Det bruger vi dit bidrag til

Fordeling af støtten

Øjenforeningen ønsker, at så stor en del af vores indtægter går til forskning i og oplysning om øjensygdomme. Vi benytter derfor kun 8% af vores midler til administration.

Forskningsstøtte

Øjenforeningen spiller en central rolle i udviklingen og opretholdelsen af et højt fagligt forskningsmiljø i Danmark. Det gør vi gennem uddeling af forskningslegater for ca. 5 millioner kr. årligt til forskningsprojekter, som vores faglige komité vurderer har særligt potentiale til at øge forståelsen og forbedre behandlingen af øjensygdomme på sigt.

Oplysningsarbejde

Øjenforeningen har gennem de seneste år bidraget til flere oplysningstiltag og vil for fremtiden igangsætte egne kampagner og tiltag i større grad.