Double

Øjenlæger

På denne side kan du finde information om øjenlæger og rådgivningstilbud for svagsynede.

Du kan finde privat praktiserende øjenlæger nær dig. For dig som er svagsynet kan du finde dels offentlige synsrådgivninger og optikere der har specialviden og kompetencer om svagsynede.

Der er desuden links til ventetider samt andre vidensressourcer.

• Her finder du links til andre vidensressourcer på øjenområdet

• På sundhed.dk, kan du se de aktuelle ventetider for udvalgte behandlinger og operationer på offentlige sygehuse og privathospitaler.

• Her finder du en oversigt med næsten 600 af landets optikere. Udover en række selvstændige optikere, indeholder listen optiker fra kæderne Synoptik, Thiele, Profil Optik, Nyt Syn og Louis Nielsen.

• Her finder du en fuld liste på landets optikere, der tilbyder særlig rådgivning og service for svagsynede, der har 30 pct. eller mindre tilbage af synet. Listen opdateres jævnligt og indeholder

• Her finder du en liste over landets synsrådgivninger. Husk at du ikke behøver en henvisning for at kontakte og få hjælp af synsrådgivningen. Synsrådgivninger er offentlige og tilbyder gratis

• Find praktiserende øjenlæger, der ikke kræver henvisning eller egenbetaling. Se øjenlægens telefontid, åbningstid og ventetid for ikke akutte patienter og grå stær operation.

Telefonrådgivning

Bliv ringet op indenfor en uge

Bliv ringet op af Øjenforeningens øjenlæge. Det er gratis for medlemmer. Bliv medlem for kun 200,- kr. årligt.

Miriam Kolko