Maligne lymfomtyper i øjenregionen

Peter Rasmussen, postdoc, Øjenpatologisk Institut, KU, modtog et legat på 200.000 kr. til et studie af maligne lymfomtyper i øjenregionen

Peter Rasmussen, postdoc, Øjenpatologisk Institut, KU, modtog et legat til et studie af maligne lymfomtyper i øjenregionen, som skal tilvejebringe ny viden om de grundlæggende patologiske mekanismer samt kliniske karakteristika. Undersøgelsen vil blive udført som et multicenterstudie, som tager udgangspunkt i en dansk lymfomdatabase, som i international sammenhæng er en af de største, eftersom den baserer sig på indsamling foretaget gennem mere end 30 år. Kompatible data fra 5 samarbejdspartnere af internationale øjencancercentre er indsamlet og lagret på Øjenpatologisk Institut, KU.

I 2008 modtog han i alt 350.000 kr. fra Øjenforeningen
I 2009 modtog han i alt 150.000 kr. fra Øjenforeningen