Årets kampagne

Verdenssundhedsorganisationen WHO har udnævnt 8. oktober til Verdens Synsdag. Øjenforeningen markerer sammen med Optikerforeningen dagen med kampagnen ”Tjek dit syn”, der henvender sig til danskere i alle aldre – fra det helt lille barn til den modne voksne.

Tjek dit syn 2020 - Øjenforeningen - https://ojenforeningen.dk

Årets Tjek dit syn-kampagne opfordrer ganske enkelt danskerne til selv at tjekke deres syn hele livet – eller få hjælp til det fra en optiker eller øjenlæge.

De fleste af os oplever på et tidspunkt i livet at få problemer med synet. Alligevel er det kun hver tredje af os, der får tjekket det jævnligt.

Ved at tjekke dit syn jævnligt, kan du selv være med til at forebygge og opdage problemer med synet i tide.

Øjenforeningen og Optikerforeningen har i år udarbejdet en række korte og informative artikler samt videofilm til kampagnen, der løbende kan ses på Facebook-siden ”Tjek dit syn” fra torsdag den 1. oktober til fredag den 9. oktober.

Synes godt om Facebook-siden, følg med i kampagnen og vær gerne med til at dele budskabet om, at vi skal huske at tjekke vores syn, så vi kan se godt hele livet.

Du finder Facebook-siden her

Om Verdens Synsdag
Verdens Synsdag er udnævnt af WHO og finder sted hvert år den anden torsdag i oktober. Det er fjerde år i træk, at Øjenforeningen sammen med Optikerforeningen sætter fokus på danskernes syn under sloganet ”Tjek dit syn – og se godt hele livet.”

Når du nu er her

Hvert år bruger 1/2 million danskere vores viden om synet. Vi er glade for at tilbyde forskningsbaseret viden om synet til dig - helt gratis. Det vil vi gerne blive ved med. Derfor har vi brug for din hjælp. Gør ligesom tusindvis af andre.

Selv et lille bidrag er velkommen