Tjek dit syn

Årets kampagne 2021

Verdenssundhedsorganisationen WHO har i år udnævnt 14. oktober 2021 til Verdens Synsdag under sloganet #ElskDineØjne. Optikerforeningen og Øjenforeningen markerer dagen med en landsdækkende kampagne ”Tjek dit syn”, der henvender sig til danskere i alle aldre – fra det mindre barn til den modne voksne.

Gratis synstest - Tjek dit syn selv

Årets Tjek dit syn-kampagne opfordrer danskerne til selv at tjekke deres syn eller få hjælp fra en optiker eller øjenlæge.

I løbet af livet oplever de fleste os at få problemer med synet. Alligevel er det kun 1 ud af 3, der får det testet jævnligt.   .

Du kan selv være med til at forebygge og opdage synsproblemer i tide ved at tjekke dit syn.

Optikerforeningen og Øjenforeningen har lavet en kort og informativ videofilm til årets kampagne, som du kan se på både Facebook og Instagram.

Synes godt om Facebook-siden, følg med i kampagnen og vær gerne med til at dele budskabet om, at vi skal huske at tjekke vores syn, så vi kan se godt hele livet.

Du finder Facebook-siden her

Om Verdens Synsdag
Verdens Synsdag er udnævnt af WHO og finder sted hvert år den anden torsdag i oktober. Det er fjerde år i træk, at Øjenforeningen sammen med Optikerforeningen sætter fokus på danskernes syn under sloganet ”Tjek dit syn – og se godt hele livet.”